schema electrica Hobby

Post Reply
User avatar
lucky62
Posts: 54
Joined: 27 Oct 2009, 20:48
Residence City: craiova
Country: romania

schema electrica Hobby

Post by lucky62 » 09 Dec 2010, 13:35

e posibil sa gasesc schema electrica a rulotei marca Hobby ( presupun ca e ac. indiferent de model- anii 85-95 ), pe undeva ? eventual un site, o adr. sau poate cineva a avut rabdare sa faca un RK la electrica ! cand m-am bagat sub rulota sa izolez tevile de gaz, la contactul cu sasiul m-a "piscat" destul de serios, ceea ce cred ca e ceva in neregula cu instalatia.
multumesc anticipat !

costieanu constantin
Posts: 183
Joined: 05 Jul 2008, 00:07
Van / Campervan sau RV: edelweiss
Residence City: CODLEA
Country: romania
Location: codlea

Re: schema electrica Hobby

Post by costieanu constantin » 09 Dec 2010, 19:10

unele din rulote au minusul ,nulul si impamantarea comuna , cred ca iti trebuie o impamantare serioasa la garare :cui

User avatar
lucky62
Posts: 54
Joined: 27 Oct 2009, 20:48
Residence City: craiova
Country: romania

Re: schema electrica Hobby

Post by lucky62 » 09 Dec 2010, 20:17

costieanu constantin wrote:cred ca iti trebuie o impamantare serioasa la garare :cui
asta am de gand sa fac ! un surub inox.sau ceva ce nu rugineste pe protap undeva, la care sa atasez o pamblica/fir cupru cu papuc la un cap pt. surub si cu un tarus/vergea la cel. pt. infipt in pamant .

adrian05ro

Re: schema electrica Hobby

Post by adrian05ro » 11 Dec 2010, 14:21

parerea mea este ca nu are priza impamantare :?
am patit si eu ceva asemanator :o in conditiile in care rulota era ceeasi , cablul de alimentare era acelasi :fingercross
asadar , verifica impamantarea la priza de la care ai alimenta rulota :seeingstars , nu te apuca sa faci vreo "inginerie" :crazy2 s-ar putea sa-ti para rau :wallbash
BAFTA! :drinking3 si sper sa ne tii la curent , cu impamantare cu tot :laughing

User avatar
lucky62
Posts: 54
Joined: 27 Oct 2009, 20:48
Residence City: craiova
Country: romania

Re: schema electrica Hobby

Post by lucky62 » 15 Dec 2010, 13:16

dar daca las o cala a rulotei direct pe pamantul eventual udat inainte ? :wtf:

User avatar
cata
Posts: 1126
Joined: 29 Dec 2007, 18:44
Van / Campervan sau RV: Mazda
Residence City: Bucuresti
Country: Romania
Location: Bucuresti
Contact:

Re: schema electrica Hobby

Post by cata » 15 Dec 2010, 14:09

Curentul electric este periculos si parerea mea este ca nu trebuiesc facute improvizatii. Poate fi pusa in pericol viata ta sau a celor din jur.
Impamantarea trebuie facuta corespunzator, adica sa aibe o rezistenta cat mai mica pentru ca scurgerile accidentale sa treaca prin impamantare si nu prin alte corpuri. Ar trebui o teava de cupru sau zinc infipta in pamant cel putin un metru si o legatura electrica f.buna intre acea teava si sasiul rulotei.
Mie mi se pare anormal sa ai scurgeri catre sasiul rulotei, ar trebui o verificare atenta, eventual la un atelier electric. Este posibil ca legatura electrica intre sasiul rulotei si firul de impamantare sa fie oxidata.
Pentru protectie poti sa instalezi o siguranta omopolara care decupleaza reteaua in cazul in care exista scurgeri catre impamantare (sasiu). Intrebi la orice magazin de electrice despre siguranta impotiva electrocutarii.
In imaginea de mai jos, siguranta omopolara se afla in stanga, este mai lata decat cele normale si are doua butoane, unul pentru test si altul pentru rearmare plus parghia obisnuita a sigurantei
Image

Intotdeauna trebuie folosita o priza cu impamantare buna si protectie iar firul de impamantare de la rulota trebuie sa fie bine prins si curat, fara sa fie oxidat.

adrian05ro

Re: schema electrica Hobby

Post by adrian05ro » 15 Dec 2010, 19:37

raman la parerea mea :salute
"priza de la care alimentezi rulota TREBUIE sa aibe impamantare ", fara nici un fel de alte tevi, fire, conexiuni, legaturi , oxizi, picioare , si alte alea .......... ;)
daca ne-ar vedea nemtii cu improvizatii la rulotele facute de ei :ahhhhh probabil ca ne-ar pune in genunchi si ne-ar face sa-i imploram :bitte sa nu ne impuste decat mortal
sa aveti sarbatori frumoase ! :a_toast33

rlacika
Posts: 38
Joined: 28 Jun 2008, 22:51
Van / Campervan sau RV: Fiat Ducato 2,5td/Chausson Acapulco 59
Residence City: Cluj Napoca
Country: Romania
Location: Cluj Napoca
Contact:

Re: schema electrica Hobby

Post by rlacika » 18 Dec 2010, 10:12

"Ciupitura" poate proveni din mai multe motive: chiar daca impamantarea prizei este in regula, in cazul unui cablu lung de alimentare intre acest nul de protectie care vine din priza si terenul din jurul rulotei poate sa existe o diferenta de potential care se simte dar care de regula nu prezinta pericol (doar :seeingstars ). Aceasta diferenta de potential nu este sesizata de siguranta diferentiala de protectie, fiindca acela monitorizeaza curentii fata de nulul de protectie. Fenomenul este perceptibil mai ales in zone cu retele de inalta tensiune aeriana sau subterana, si in zone cu concentratie mare de consumatori puternici. Este bine sa aveti in trusa de scule in mic indicator de faza (creion de faza) cu care puteti verifica daca cumva este faza pe sasiul rulotei/autorulotei, caz in care va trebui sa cautati urgent cauza. Verificarea se face din interior sau stand pe ceva bun izolator, dupa care se repeta stand normal pe pamant. Daca in prima varianta va indica existenta fazei....scoateti din priza rulota si treceti la verificare. In varianta doua este vorba de existenta curentilor de fuga in zona si e bine daca e posibil sa schimbati locatia. Incercati si intoarcerea stecherului in priza, de multe ori este de ajuns. Atentie la :cg ! Ei sunt mai sensibili ca noi la aceste diferente de potential!!! Am vazut catel electrocutat si afectat destul de serios cand urca in autorulota! Aaa...pentru adrian..: am vazut camper nou-nout, cu numere nemtesti, care dupa ce a calat masina a insurubat in pamant un fel de tirbuson metalic de care a prins un cablu grosut de impamantare. Si nu parea deloc a fi o improvizatie!

adrian05ro

Re: schema electrica Hobby

Post by adrian05ro » 18 Dec 2010, 11:08

explicatia mi se pare destul de documentata si logica :salute
sunt si cazuri extreme ( ca cel al catelului electrocutat ) :seeingstars
autorulota neamtului :mysterymachine probabil ca avea acea impamantare din fabrica si nu pusa de el ; noi vorbeam aici concret de faptul ca o rulota avea pe undeva scurgeri de curent , scurgeri care daca ar fi fost planificate ( ca sa ma exprim asa) probabil ca inginerii nemti ar fi inclus si o impamantare "din fabrica" :fingercross
Bafta in continuare ! :drinking3

User avatar
cata
Posts: 1126
Joined: 29 Dec 2007, 18:44
Van / Campervan sau RV: Mazda
Residence City: Bucuresti
Country: Romania
Location: Bucuresti
Contact:

Re: schema electrica Hobby

Post by cata » 19 Dec 2010, 11:24

La mine la tara, nu am impamantare, am montat imediat dupa contoarul de electricitate o astfel de siguranta (ca o siguranta generala), iar de la ea am tras fir de impamantare la prize. Am tras fir de impamantare de la siguranta omopolara la toate prizele din casa. Siguranta a declansat odata cand sudam (cablul lung de 30m). Am atins carcasa aparatului si am simtit o mica "piscatura' dupa care a trebuit sa intru in casa si sa rearmez siguranta deoarece sarise. Acest tip de sigurante este recomandat in special pentru cei ce nu au legatura de impamantare la reteaua electrica. Se presupune ca daca reteaua electrica este bine construita si are fir de impamantare, bine realizat, nu exista scurgeri periculoase catre impamantare care sa nu intrerupa automat curentul si deci nu exista risc de electrocutare prin atingerea carcasei ce este legata la impamantare.
La o un curent de 30mA intre faza si intrarea de impamantare (de la care pleaca firul de impamantare catre prize), siguranta este declansata. Aceasta siguranta joaca de fapt rolul impamantarii de la reteaua cu impamantare si sunt special concepute pentru cazul in care nu exista impamantare.
Dac vrei poti sa faci proba, eu am facut, punand pe masa siguranta si alimentand cu 220V fara impamantare alimentezi un bec. Pune apoi o rezistenta echivalenta intre faza si iesirea firului de impamantare si vei vedea la ce valori ele acesteia siguranta declansaza. Verifica si intre nul si acea iesire pentru firul de impamantare. :)
Curentii de fuga nu sunt atat de periculosi decat daca sunt f.mari dar sigur sunt neplacuti si solutia este fie mutarea rulotei in alt loc fie impamantarea acesteia cu teava infipta in pamant si legatura electrica la sasiul rulotei. Am un amic care sa electrocutat pentru ca a urcat pe o scara metalica asezata pe sol si sprijinita pe un pom prin ale carui crengi era trecut un cablu de alimentare al unui santier, plouase cu putin timp in urma si scoarta era inca umeda. A fost aruncat de pe scara de la 3m inaltime si a scapat doar cu o sperietura. Cablurile asezate pe sol de puteri mari pot fi periculoase daca pasiti peste ele si terenul este umed. Apare o diferenta de potential intre picioarele aflate pe sol, sariti peste cablurile de santier in loc sa pasiti.
Intoarcerea stecherului in priza este buna uneori si doar atata timp cat prima atingere, in urma careia iti dai seama ca acesta trebuie intors (prima curentare) nu este fatala.
Acel surub conectat electric la sasiul rulotei ce poate fi bagat in pamant la rulotele noi, ar fi ideal ca o protectie primara. Ar mai fi de recomandat ca vara solul sa fie udat in zona in care este infipt acest surub.

Aici gasesti informatii si schema electrica a prizei 220V
http://campervan.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=64" onclick="window.open(this.href);return false;

Citat:
"Protectia prin deconectare automata la curent de defect (PACD), realizata pe principiul protectiei diferentiale (pentru retele cu neutrul izolat sau legat la pamant) sau pe principiul protectiei de curent omopolar (la retelele cu neutrul izolat, de ex., in subteran). Aparitia unui curent de defect (de scurgere prin izolatia defecta) determina stabilirea unei componente omopolare in secundarele unor transformatoare de curent speciale (cu 3 infasurari primare, parcurse de curentii celor 3 faze), care actioneaza un releu de curent de protectie. Se poate utiliza si montajul Holmgreen, cu 3 transformatoare de curent montate in paralel in secundar, sau cu un singur transformator de curent, montat pe conductorul de nul, schema care nu este suficient de sigura in cazul in care curentul de defect are si alte cai de scurgere decat conductorul de nul."
http://www.elewatt.ro/agenda-tehnica/pr ... ccidentale" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elewatt.ro/agenda-tehnica/pr ... t-omopolar" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply